DAG 2 ROM 2016

VIA FRANCIGENA

Copyright © All Rights Reserved

PILGRIMSFÆRD FRA 1. MAJ TIL 30. MAJ 2016

Rom - Den spanske Trappe ved Piazza Spagna

Rom - Obelisk Flaminio in Piazza del Popolo

Rom- Højesteret

Rom - Piazza Foro Traiano

Rom - Chiesa Nome di Maria

DAG 2 - Rom

29. MAJ 2016

Det er rejse dag hjem for Rikke til Gatwick UK og for Susanne og Peter til Kastrup DK.

Rikke skal med express bussen til lufthavnen - Fiumicino - godt 3/4 kvt. kørsel fra Rom. Bussen holder 5 min fra Vaticna Suites som vi har overnattet i.

Susanne og Peter skulle tidligere af sted, så dem tog vi afsked med i går aftes.

Efter at bussen med Rikke er kørt går jeg en tur ind mod centru, og kommer forbi en kirke og går ind, hvor der netop er begyndt en morgen messe her søndag morgen.

Så den deltager jeg som erstatning for en pilgrimsmesse. Som sædvanlig deltager jeg i nadveren.

Efter messen er det ved at være middag og jeg begiver mig lidt rundt i området og kommer forbi Piazza del Popolo og forbi Victor Emmanuel monometet og Piazza Venezia for at slentre tilbage over Tiberen op mod Vaticanet.

Jeg tager en tur ind i Peterskirken igen og har nu mere tid til at se kriken og dens udsmykninger.

Vejret er fantastisk de sædvanlige ca 30C og sol, så på en fortovsrestaurant bestiller jeg en salat og et glas hvidvin.

Man er jo turist nu, så jeg tager også en tur i shoppinggaden for at se om der er noget jeg ikke kan undvære. Så en enkelt t-shirt blev det - den kan godt være i rygsækken hjem.

Det er jo hjemrejse dag i morgen.